torstai 25. elokuuta 2016

järki ja rikki

JÄRKI EI RIITÄ

päätäs seinään lyöt
ja ne valvotut yöt…
hoet itselles: jos vielä hetken luen
osaan aamulla ranskaa, kun päälle puen
jos jaksan kesään
jouluna lepään
muistuta itseäs siitä
pelkkä järki ei riitä
täytyy myös tuntea ja puhaltaa
siihen hehkuvaan hiileen
jonka hohteessa kaikki löytää paikkansa
ja rakastua uskaltaa
seisot edessäni
avaan sydämeni
et meiltä saa liekkiä sammumaan
unohditko et kaikkia tarvitaan?
keskellä lavaa
on vielä tilaa
muistuta itseäs siitä…
vihreät valot, lissu kanerva


kuka tätä laivaa ohjaa - mopo, ville leinonen

Heräsin kosketusnäyttö kelloon ajastin tuplana suklaaespressoon Hyvää huomenta suoraan pohjaan
kuka tätä laivaa ohjaa Lähdin ajamaan autoteitä Matkalla näkyi vain abc: eitä Kohti turkua karjaa lohjaa Kuka tätä laivaa ohjaa Kuka tyhjänä painuu pohjaan Kiersin ympäri parkkipaikkaa En olis halunnu siltoja polttaa Sama kysymys kolmatta kertaa kuka tätä laivaa ohjaa Lavastetussa maailmassa apostoleja lahtaamassa Pattitilanne naapurissa Kuka tätä laivaa ohjaa Joka tyhjänä painuu pohjaan Autokannelta lemmenlaivaan hissi vei alle kuutamotaivaan Mietin paljonko vielä on matkaa ja kuka tätä laivaa ohjaa kun ei huvittais hukkua pohjaan hukkua pohjaan


Ehjä -mikko harju

todellisuus viimein aukee kun huomaan yksin jääneen taas 
sain sulta viestin eilen "voitaisko vähän jutella?"
todellisuus ilman sinua on musertavan harmaata
musta valkoista kuin valokuva vanha jossa ei oo rakkautta 
vaikka olet paikalla, et vastaa viestiin taaskaan

mut jonain päivänä mä olen ehjä 
jonain päivänä en tarvi sua
ja jonain päivänä mä olen ehjä 
jonain päivänä ilman sua 

mahdollisuus mahdottomaksi voi kai muuttua itsestään
silti itsestäni virheitä taas etsin niitä tyhjästä 
seinän takaa nuorenparin riidan äänet kuuluu taaas
toivon ettei niiden tarvi tätä samaa tuskaa kokea
näin eilen kuvan sinusta olit siinä toisen kanssa

 mut jonain päivänä mä olen ehjä 
jonain päivänä en tarvi sua
ja jonain päivänä mä olen ehjä 
jonain päivänä ilman sua 

ja tänä päivänä mä olen ehjä 
tänä päivänä ilman sua 



Taas mennään laidasta laitaan.. "älä aina ajattele ihtees, sun pitäis joskus ihtees ajatella" mitä väliä muiden kommenteilla.. Säälittävästä tapauksesta, en siedä itseäni... 
Virheet pyörivät mielessä, mitä olisin voinnut tehdä toisin etten olis tälläistä tilannetta aiheuttanut.. Tiedän miksi minuun on vaikea luottaa mutta miten saan luottamusta kasvatettua jos minulle ei anneta mahdollisuutta.. Teen täysi päiväistä työtä itseni kanssa, haluan elämäni takaisin. En jaksa "katastrofi" ajattelua pyörimään repeatilla. 
Taas koen että minun mielipiteelläni ei ollut merkitystä, tulin vastaan matalalla ehdotuksella jotta saisin ees hetken olla lapsen kanssa. 
Hammasta purren totesin "on ihan hyvä, tilanteeseen nähden. Kunhan toinen tulisi edes vähän vastaan." 
Kamala ajatuskin siitä että voin olla muutaman tunnin lapsen kanssa. Hän on kaikkeni, tyhjääkin parempi tämä. Ikävä ei laannu, repii hajalle edelleen. Minä en ole pyytänyt kuin aikaa, ottaisin toisen syliin enkä laskisi enää irti. Tuntuu että jään taas yksin tämän kanssa. Ei ketään voi pakottaa, sanottiin tänään..
 Miksi minun pitää kärsiä tämän ero ahdistuksen kanssa? Miksi minun on pakko tyytyä toisten mielipiteisiin ja haluihin.. 
Ei minun pyyntöni ole kohtuuton.. Minulla on jatkojen kuten koulutusten jne kanssa suunnitelmia. tavoitteenani on pitää jalat maassa ja antaa kaikkeni pienelle miehen alulle jos vaan saan mahdollisuuden jatkaa sitä "elämän tehtävää". 

Kaikki kaikessa, "pienin askelein" eteenpäin. 
Surun kanssa on vain elettävä
En edes onnistu enää patoamaan sitä, kerran laskin "muurin"
tässä tulos, kyynel silmä kulmassa






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti